Week 2.0 - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Janneke Mouissie - WaarBenJij.nu Week 2.0 - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Janneke Mouissie - WaarBenJij.nu

Week 2.0

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Hallo allemaal!

Weer een weekje voorbij en wat ging dat snel dit keer. Zo snel dat ik mezelf maar moet schamen want ik heb alleen een uitgetypt verslagje van dinsdag, vrijdag en zaterdag. Niet echt iets waardigs om dat op het internet te planten. Dus ik dacht dan maken we maar een verslag met alle leuke dingen er in van de afgelopen week. De week begon weer om half 9 op de hopsice en hebben ons vermaakt met de kindjes. De zon scheen weer goed dus ’s middags weer lekker aan het zwembad gelegen.

Dinsdagochtend zijn de kleintjes weer in bad gegaan. Verder was het ’s ochtends lekker rustig. Alleen kwamen Judith en ik ’s middags op het idee, nou ja Judith kwam op het idee. Om het speelgoedhok eens goed onderhanden te nemen. Want wat was het een zooitje. Dus na de middag begonnen met het uitruimen van het hok. En wat kwam daar veel uit niet te geloven, veel ook kapot of oud en onder het stof maar iedereen stond er versteld van. De caremothers kwamen ook echt allemaal een voor een kijken. In anderhalf uur hebben we alles er uitgehaald maar daar was het ook meegedaan het was al half vier en de kindjes gingen weer weg dus alles ging op slot. Het speelgoed hebben we in het ziekenhuisje gezet en de ramen goed op slot want dat vertelde Leah dat dat wel goed moest gebeuren. Na weer een middag aan het zwembad zijn we vroeg gaan douchen en eten want daarna kwam Joel ons ophalen om een drankje te doen, dit had Lynette geregeld. Ook kwam er een vriend mee, en hebben we gezellig zitten kletsen. Ze waren wel moe maar dat is ook niet raar, ze zijn boeren hier in Viljoenskroon en staan s’-ochtends om 5uur op en dan loop ik te zeuren in Nederland wanneer ik om half 7 m’n wekker moet zetten. Het was zeker gezellig.

Woensdag zijn we weer verder gegaan met de kast, het was toen nog een boel werk. Maar we hebben doorgezet! Ook zijn Judith en ik gaan sporten. En hoewel ik wel wist dat het warm was zei Judith toch dat het wel warmer was dan 25 graden wat ik dus dacht. Dus na het vragen aan Lynette bleek het die dag wel al 40 graden te zijn geweest.

Donderdag is Willie gekomen samen met Roos en Theo en Fien. We hebben ’s middags gezellig zitten kletsen met iedereen en hebben heerlijk gegeten weer!

Na gelukkig een wat koelere nacht en weer te hebben ontbeten zijn we weer vertrokken naar de hospice. Vandaag zou Willie naar de hospice komen dus we zijn wel benieuwd hoe het gaat veranderen. En ja hoor zeker dat ze allemaal in de stress schoten, we hebben me toch hard gelachen, Chris die alleen maar op en neer aan het rennen want en ineens waren er wel meer dan 30 mensen opgetrommeld om in eens interessant te lopen doen met hun blaadjes. Gelukkig hebben we de speelgoedkast af gekregen en wat gaf dat een voldoening. Alles paste er met gemak in, nu maar hopen dat het speelgoed ook weer goed gebruikt word. Nu we weten ook wat ze in huis hebben en wat wij daarmee kunnen doen. Veel van het speelgoed was zeker ook voor de oudere kinderen die al naar school gaan, dit kwam eigenlijk wel goed uit nu het schooltje toch in de opstartfase zit. We hebben veel spullen daar neergezet en weten nu ook dat dat goed gebruikt gaat worden. Ook heeft Lynette ervoor gezorgd dat de airconditioning weer gebruikt worden op de hospice, wij wisten niet eens dat ze werkten. Ook gaan er na het weekend verschillende dingen veranderen op de hopsice dus ik ben benieuwd. ’s-Middags hebben we gezellig met z’n alle gegeten en zijn we terug gebracht door Theo met de auto. Meestal is het dan nog heel kort tot de busjes komen maar dit keer leek het wel wat langer te duren. Willie en Roos en Fien waren later ook nog gekomen en hadden snoephartjes meegenomen, heerlijk om te zien hoe die kindjes daarvan genieten en trots dat ze kunnen zijn. Juud en ik zijn ’s middags even naar Pick ’n Pay gelopen en hebben wat lekkers gehaald. Daarna hebben we gezellig met Fien zitten kletsen aan het zwembad en ’s-Avonds heerlijk gegeten.

Zaterdag en zondag hebben we onze dagen bij het zwembad doorgebracht. Lynette was samen met Gerald een weekendje weg en die zijn nu net een paar uurtje geleden terug gekomen. Om 7uur eten we weer en dan gaan we maar weer slapen daarna. Toch hebben Judith en ik het op zaterdag en vrijdagavond wel moeilijk hier soms. We zijn nu al drie zaterdagavonden niet uit geweest en dat mis je wel.

Liefs en tot snel weer!

• 21 Februari 2013 - 22:05

Anouk:

hey Janneke, ik heb net je verslagen gelezen. Wat een indrukken allemaal zeg!! wel heel bijzonder.
    Ik was heel benieuwd naar foto's want een beeld erbij krijgen is toch moeilijk. Maar helaas, nog niet geplaatst of ik kan ze niet bekijken. Nou heel veel succes met het mooie werk dat je doet.
    Groetjes Anouk (toverhoedt)