Wat een dag, wat een dag - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Janneke Mouissie - WaarBenJij.nu Wat een dag, wat een dag - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Janneke Mouissie - WaarBenJij.nu

Wat een dag, wat een dag

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Dat was dan weer een vol dagje. Vrijdag 1 Februari zouden we van Brussel naar Londen vertrekken. Dit zou om 16.45 zijn. Helaas ons vlucht was geannuleerd. We kregen een omboeking deze zou via Zurich zijn. Om 18.40 konden we dan toch vertrekken ein-de-lijk! In Zurich moesten we 3 uur wachten en konden we daarna boarden voor onze vlucht naar Johannesburg. En lange maar goed verzorgde vlucht door Swiss Airlines en nu nog meer tickets voor het plakboek! Om 10.20 zijn we geland. Op het vliegveld stond de ‘klusjesman’ van de hospice te wachten op ons. En zijn we in 2 uur naar Viljoenskroon gereden. Deze rit was vermoeiend en heb helaas niet veel van gezien want ik was gesloopt.
Toen we de auto uitstapte stond Lynette op ons te wachten, wat een lieve vrouw! Ze had lekker hamburgers voor ons en frietjes. Ook is hier een lieve hond. Laila, nog niet achter kunnen komen wat voor ras maar heeft wel veel weg van Suus. Zal snel wat foto’s posten! ’s Middag’s hebben we aan het zwembadje gezeten, heerlijk weer is het hier zeker rond de 30graden.
Rond half zeven zijn we met z’n alle ook Gerald, de man van Lynette gaan eten. Lekker worstje van de ‘braai’ en Pap het is gewoon een Weber hoor! Ook sweet maïs en een lekkere salade. Lynette kan heerlijk kletsen en heeft dan ook weer heel wat verhalen verteld over de zwarte mensen hier. Het is toch wel apart dat er echt twee werelden zijn en er nog duidelijk verschil is van macht. Zodra wij gaan werken in de hospice staan wij gewoon boven de care mothers en zullen wij ze moeten aansturen om dingen te gaan doen. Dayenne is vandaag al ‘boodskappies’ gaan doen met Lynette, Judith en ik waren echt te moe en hebben heerlijke dutjes gedaan. Dayenne en Lynette hebben ons ook verteld daarna hoe het is voor ons om op straat te lopen, wat er wel kan en wat je beter niet kan doen. Ik blijf in ieder geval zodra het donker is liever bij Lynette op het terrein.
Morgen is het zondag en mogen we weer een dagje rusten! Lekker bijkomen en dan gaan we maandag knallen, ik laat weer van me horen!
Liefs en tot snel!

• 02 Februari 2013 - 21:07

Danjella:

Woehoe leuk om te lezen dit jannie! Ik ga je verhaaltjes volgen :) veel plezier komende tijd en groetjes aan juutje. Liefs x x

• 02 Februari 2013 - 23:48

René Mouissie:

Hoi schat fijn dat de reis goed is verlopen, ook leuk te horen dat er een hond is die een beetje op suus lijkt. we horen graag van je. tot gauw Mama heeft ook een Skype account aangemaakt om eventueel met je in beeld in contact te treden, hoe dan ook tot gauw, kus papa.

• 03 Februari 2013 - 11:57

Anouk:

Wat een gedoe uiteindelijk met je vlucht!! Maar goed om te lezen dat je het al aardig naar je zin hebt. Ik ben wel een beetje jaloers op het weer daar.. Hihi geniet er van en ben benieuwd naar je volgende verslag. Liefs xx

• 05 Februari 2013 - 12:30

Opa Bob:

Hoi Kleindochter,Ek ben baaie blei datalles is goed gegaan met jou en jij mooi weer hebt en geniet van die mooie omgeving.
    Leuk te horen dat je reis goed gegaan is ondanks de lange zit.Wees op je hoede en geniet van de mooie dingen.Tot horens,Opa

• 05 Februari 2013 - 20:36

Petra:

Super om te lezen Janneke, en wat een gave foto op facebook!